Sunday, October 26, 2008

The Shoe

I bought my shoe last May 2008 and had only used it at least three times. After that I put it inside its box and being kept inside my room. After not being used about three months, today I opened it as I need to use it for some reason. To my shock, I found it in a condition where I myself cannot explain due to limitation of my English vocabulary.

But this is how it look like.....




I don’t really know what had made it like that, as I kept my shoe together with the Silica Gel. It should be in dry condition. Could it be due to absence of lights?

8 comments:

TaQuiLa said...

ah?what is the white thinggy?mcm sandy thing ni..or kulat suda ka?kekekee..alaa rayner, wut happened ooo.ALDO lagi ba bleh jadi mcm tu

Lett said...

Hahaha..... itu bukan white color tuh Sheila..... itu color dia hijau tau..... memang kulat laa... ntah mcm mana kasut sia bulih berkulat..... kureng punya Aldo.....

Earthy Emily said...

Alalala...it seriously needs blue hyppo.

Lett said...

It needs a hairdryer la emily. luckily still can be used.

Joan said...

lembap ba tempat ko simpan kasut tu mangkali.sayang oh itu kasut

Wel^Beiolman said...

alala..rayner..sebab waktu ko kasi masuk kotak..dia punya leather tau surface lembap ba tu..fungus tu kan..besa la..advice..before masuk kotak...jemur dulu atleast 2-3 jam...lepas tu simpan suhu bilik biasa..then bila mau masuk kotak..simpan mcm kedai..ada lg tu silicon yg bijian tu..kertas dalam tu kasut....and kena balik kertas kering bukan kertas yg mudah lembap.haha

Claire said...

hahaha..nasihat c wel..

kesian jg la tu kasut kau rayns..

Lett said...

WELL:
Memang fungus pun..... mcm yg diroti yg sudah expired tuh. Masalahnya mimang ada bijian silikon sudah bah di dalam tuh.....kali itu pun sudah habis diresap... Yg sia risau ni kalau pasal menjemur ni kan well, lepas jemur ko tingu sudah hilang bah..... paham2 ja lah.... anyway, thanks 4 the advise..... hehe


CLARISA:
Kesian juga lah..... tapi sudah sia lap2 bah.... pas tuh sia kasi hairdryer lagi..... masih buli guna untuk krismas hehehe.....